tiistai 15. toukokuuta 2012

Niinulla ja Ojangossa+muutama kuva Valosta

Eilen oli siis ne Niinun eka treenit. Hmmm. Mitä tuohon nyt sanois. Vaikkapa että minä olin ihan jäässä ja luultavasti sen seurauksena myös Valo. Ei oikein mikään onnistunut totuttuun malliin, siis Valoa ajatellen. Oli siellä kivojakin pätkiä, mutta ihan ihme kuubailua meiltä molemmilta. Niinukin melkein jo hermostui kun olin niin epäselvä ohjauksessani :D Oletin vain kaikkea enkä oikeasti tehnyt oikein mitään. Voi huoh. 

Olen kyllä huomannut itsestäni, että oon aina melko jäässä, kun on uusi kouluttaja. Eiköhän se jo ensi viikolla ole helpompaa. Olihan paikkakin toki Valolle uusi, samoin kuin pohja ja niin edespäin. Kuitenkin nuori koira kyseessä, ei voi liikoja vaatia. Puomikin pitää muuten opettaa uusiksi, Valo himmaa vähän alastulolla ja jää liian ylös. Että semmoiset treenit! Niinu kyllä oli ihana ja huomautti heti mun heikoista kohdista, meni kyllä ihan nappiin, valitettavasti!

Tänään sitten suuntasin Ojankoon kauniin sään kunniaksi. Ensin tein Väinölle 5 minuutin kontaktitreenin etupalkalla, lähinnä lämmönsietotreeninä. Olihan se aika puuh jo tuosta, mutta hyvin jaksoi sentään keskittyä, ja kontakteissa ei mitään moitittavaa.

Valo teki kahta pientä ratapätkää. Ekassa mm. kääntö A:lta putkeen ja pari takaakiertoa, ei ongelmia ja putkestakin kääntyi oikeaan suuntaan. Toisesta laitankin videon. Tarkoituksena oli lähinnä tutkailla, miten lähtisin palkkailemaan sitä nyt, kun olen ajatellut ruveta tekemään enemmän rataa. Nyt tein ensimmäisen kerran rataa palkka koko ajan kädessä. Kai se ihan ok-vauhdilla meni, tai ainakin olisi voinut mennä huonomminkin. Tulipa muuten tehtyä eka kertaa myös ihmisnuolen tapaista, hienosti kääntyi Valo ahtaaseen väliin! Alkua ei kokonaan näy, siinä oli 2-3 hyppyä ja rengas, ei ihan suorassa linjassa. Hyvin haki kaikki esteet.

Lopuksi aloitin vielä puomin opettamisen taaksepäin palaten. Laitoin namialustan maahan ja nostin Valon puomin päältä juoksemaan alas. Todella hyvin ja ihan reippaasti juoksi ihan oikeaan kohtaan, ja odotti vielä kauniisti vapautuskäskyäkin joka kerta :) Eiköhän se puomi sieltä palaudu siis!


Valo Aurinkolahdessa

Valo 15 kk

Kuikelokaula 15 kk


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti